پس با این حساب می توان گفت که این روش تبلیغاتی در بسیاری از موارد قیمت ناچیزی دارد و کاملا به صرفه است. بنابراین می توانید در بودجه خود صرفه جویی کرده و قیمت پایین تری را برای کلمات کلیدی تان پیشنهاد دهید. گوگل ادز به شما امکان میدهد تبلیغات به موقع (از طریق موبایل و دسکتاپ) در بین مخاطبان هدفتان ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، زمانی که برای مخاطبان هدف منطقی است که با تبلیغ شما مواجه شوند، خود را به آنها نشان میدهید. CPM یا هزینه به ازای هر هزار، مبلغی است که شما برای یک هزار نمایش تبلیغات پرداخت میکنید، یعنی زمانی که تبلیغ شما به هزار نفر نشان داده شود.
تبلیغات گوگل ادز چیست
گوگل ادز نیز مانند سئو دارای مزایا و معایب خاصی است که پیش از اقدام به سفارش تبلیغات باید آنها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. بنابراین برای انتخاب میان سئو یا گوگل ادز باید مزایا و معایب این دو ابزار را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین استراتژی را جهت رشد و گسترش کسب و کار خود در فضای وب به کار بگیرید. اما بسیاری از افراد به منظور حضور فعال و موثر در فضای وب و توسعه کسب و کار خود در هنگام انتخاب میان سئو یا گوگل ادز (ادوردز) دچار شک و تردید میشوند و نمیدانند کدامیک از آنها ابزار پربازدهتری برای تبلیغات و معرفی حوزه فعالیت آنها به کاربران است. تفاوت گوگل ادوردز و سئو از جمله موارد حساس و بحث برانگیز در حوزه تبلیغات درگوگل است. گوگل ادز یا سئو؟
نحوه کار با گوگل ادز
زمانی که میخواهید ترافیک سریعتری به سمت سایت روانه کنید، از google ads استفاده کنید. با توجه به اینکه از فیلترشکن برای انجام این کار استفاده می کنید، بهتر است که از یک آی پی ثابت برای هر بار ورودتان به حساب استفاده کنید. اگر پیش از این در گوگل ادز یک اکانت ساخته اید اما می خواهید با همین Gmail، اکانت دیگری داشته باشید باید روی گزینه New Google Ads Account کلیک کنید. دسته اول شبکه جستجو یا همان سرچ و دیگری شبکه نمایش می باشد. همچنین این کلمات از دید صاحبان وب سایت هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. با این روش شما می توانید نگاه بیشتر مخاطب را جذب کنید و او را وادار به خواسته های خود کنید. تبلیغات گوگل همیشه در بالا و یا پایین صفحه اول گوگل قرار می گیرند. پس قبل از هر چیز سعی کنید این صفحه را که ممکن است حتی صفحه اصلی شما باشد به زیبایی و با رعایت نکات تجربه کاربری طراحی کنید و بعد تبلیغات کنید.
CPE: در این حالت قیمت براساس درگیری یا نرخ engagement مخاطب در نظر گرفته می شود. شما می توانید با بودجه ای که دارید، روی این تبلیغات سرمایه گذاری کنید. سرچ ادز ها که در ایران بیشترین کاربرد را دارند و همان آگهی های روی صفحه اصلی گوگل هستند. با ساخت اکانت و پرداخت هزینه با توجه به اهداف کمپین خود و نوع اشتراکی که خریداری میکنید، یک پنل کاربری در اختیار شما قرار میگیرد که با استفاده از آن میتوانید کلمات کلیدی مد نظر، صفحه لندینگ و اطلاعاتی که برای راه اندازی کمپین در نظر دارید را وارد کنید و نتایج کمپین خود را رصد کنید. اما نتایج تبلیغات در گوگل ادز بسیار سریع و به محض نمایش تبلیغات در صفحات جستجو قابل مشاهده است اما ترافیک و اثرات مثبت آن کوتاه مدت بوده و به محض پایان دوره نمایش تبلیغات، متوقف خواهند شد.
استفاده از گوگل ادز شاید با بودجه کسب و کارهای نوپا و وب سایتهایی که به تازگی راه اندازی شدهاند، مطابقت نداشته باشد اما وب سایتها و مشاغلی که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند به راحتی میتوانند از گوگل ادز استفاده کرده و میزان بازدهی آن در کوتاه مدت را مشاهده کنند. در گوگل ادز به راحتی میتوانید نرخ بازگشت سرمایه خود را محاسبه کرده و رفتار کاربران را مورد بررسی قرار دهید که انجام این کار از طریق سئو کمی دشوار و پیچیده است.
سایت اصلی گوگل ادز
با کلیک کردن بر روی این گزینه ما از همه ی ویژگی ها و یا All options for the Search Network, with Display Select برخوردار خواهیم شد. در این قسمت قصد داریم عوامل موثر بر هزینه تبلیغات در گوگل را بصورت خلاصه برای شما ذکر کنیم تا بهتر بتوانید برای تبلیغات گوگل ادز اقدام نمایید. نوع تبلیغات خود را انتخاب کنیم. قیمت هر نوع تبلیغ در گوگل ادسنس با انواع دیگر آن نیز متفاوت است. Google Ads و SEO هر دو به بهبود و رونق کسب و کارهای آنلاین کمک بسیاری میکنند اما هر وب سایت باید با توجه به شرایط خود یکی از آنها را به عنوان ابزاردیجیتال مارکتینگ خود انتخاب نماید. ما در این مطلب تفاوت SEO و Google Ads را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم و به پرسش مهم شما یعنی سئو یا گوگل ادرز (ادوردز) نیز پاسخ دادیم.
• ویژگی ها و تنظیمات: این ویژگی ها و تنظیمات مربوط به کاربر واقعی است و شامل عواملی مانند مکان یا کشور، سابقه جستجوهای گذشته، زبان ترجیحی، و غیره می شود که طبق الگوریتم های گوگل ادز ارزیابی می شود تا مرتبط ترین تبلیغات به کاربر نمایش داده شود. در گوگل ادز شما باید لیستی از کلمات و عبارات پر سرچ و مرتبط با کسب و کار خود را تهیه کنید، تا هر زمان که کاربری آن کلمات را سرچ کرد، سایت شما به کاربر نمایش داده شود. در حقیقت محتوایی که در وبسایت برای شما آماده کردهاند، نه فقط مرتبط و مناسب نیست بلکه بعضی وقتها اصلاً محتوای وجود ندارد. در نحوهٔ محاسبه قیمت گوگل ادز هیچ تعهدی برای حداقل هزینه وجود ندارد؛ شما انتخاب میکنید که تبلیغتان کجا نمایش داده شود، بودجهای را تعیین میکنید که برای شما بهصرفه باشد و حتی تاثیر تبلیغات خود را اندازهگیری میکنید.
نحوه محاسبه هزینه هر کلیک در گوگل به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. البته گوگل برای این تبلیغات هزینه ای از شما دریافت می کند و این هزینه طبق الگوریتم خاصی محاسبه می شود. سایت های بزرگی از گوگل ادوردز استفاده می کنند. این پارامتر جایگاه تبلیغات شما در صفحه گوگل را نشان می دهد. در گوگل ادز هزینه ی کلیک برای هر کلمه کلیدی را با CPC نشان می دهند. CPC یا هزینه به ازای هر کلیک، مبلغی است که برای هر کلیک روی تبلیغ خود پرداخت میکنید. یکی دیگر از ویژگی های آن این است که می تواند تنها یک عکس از ویدیو یا یک تبلیغ متنی را به مخاطب نمایش داد و در این حالت به مخاطب این اختیار داده میشود که اگر مایل به تماشای تبلیغ باشد بر روی آن کلیک کند یا آن را رد کند. گوگل ادز بر اساس یک سیستم قیمتگذاری است، جایی که شما به عنوان تبلیغکننده حداکثر مبلغ پیشنهادی را انتخاب میکنید که مایلید برای کلیک بر روی تبلیغ خود بپردازید.
هزینه تبلیغات در گوگل ادز
آیا شما دوست ندارید در این بازار بزرگ و پر رونق یک یا چند جایگاه بالاتر و اول از همه داشته ثبت نام در گوگل ادز باشید؟ حالا به یک سوال مهم دیگر بپردازیم: آیا گوگل ادز واقعاً مؤثر است؟ حالا با توجه به اینکه گوگل ادز نسبت به میزان جستجو و ترافیک روزانه آگاهی دارد، برای افزایش بودجه پیشنهاداتی به شما میدهد. در تبلیغات گوگل هم نرخ کلیک یعنی تعداد کلیک هایی که به نسبت تعداد مشاهده تبلیغات شما انجام شده است. اماGoogle AdSense متفاوت است زیرا تبلیغات این پلتفرم نسبت به تبلیغات بنری بزرگ کاربرپسندتر هستند و در واقع باعث آزار کاربر نمیشوند. از طریق گوگل ادسنس شما می توانید مکانی در سایت خود را برای تبلیغات گوگل اختصاص دهید و پس از کلیک هر کاربر تبلیغی که در سایت شماست از گوگل هزینه ای دریافت کنید. در این مطلب با اصطلاحات مهم تبلیغات PPC یا کلیکی، استراتژی های قیمت گذاری و نکات مهم و تاثیرگذار راه اندازی کمپین گوگل ادز آشنا می شوید.
سایت گوگل ادز
ابزارهای مختلفی در پنل گوگل ادز وجود دارد که به شما کمک می کند تا مدل تبلیغاتی متناسب را برای کسب و کار خود بسازید و هر زمان هم که خواستید تبلیغات مورد نظر را متوقف کنید. ابزارهای آنلاین تحلیل عملکرد سایت، به راحتی قادر به محاسبه این نرخ هستند. یعنی هزینه به ازای هر کلیک نرخ متفاوتی دارد. که می تواند در هر استپ مقادیر متفاوتی داشته باشد. از طرفی کمپین گوگل ادز نزدیک به دو دهه است که به کسب و کارهای مختلف خدمات می دهد و در این سالها بارها از نظر کارشناسی مورد بازبینی قرار گرفته و بهینه شده است. همانطور که اشاره کردیم بهینه سازی سایت بر اساس اصول و قوانین سئو در صورتی که خودتان در این زمینه تخصص داشته باشید، هیچ هزینهای برای شما به همراه نخواهد داشت. هنگامیکه یک کاربر تبلیغ را میبیند و بر روی آن کلیک میکند، شما به عنوان تبلیغکننده، باید هزینهای را پرداخت کنید (بنابراین پرداخت به ازای هر کلیک).
به طور کلی سایتهای مختلف از طریق کار بر روی بخش بلاگ اقدام به بهتر شدن رتبه خود میکنند. فقط شما با کلیک کردن بر روی گزینه Add می توانید. اما در سئو چنین نیست و شما میتوانید تنها چند کلمه کلیدی را هدف قرار داده و بر روی آنها متمرکز شوید. پیشنهادهای پولی (Bidding): این سیستم بر مبنای یک سیستم مناقصه کار میکند، جایی که شما بهعنوان تبلیغکننده انتخاب میکنید که حداکثر مبلغ پیشنهادی که میخواهید برای یک کلیک روی تبلیغتان بپردازید، چقدر باشد.
گوگل ادسنس چیست و چگونه کار میکند؟ ولی سؤال اصلی این است که این همه کارها دلیلش چیست؟ CPC: در این حالت قیمت براساس کلیک در نظر گرفته می شود و به ازای هر کلیک باید پول بدهید. گوگل ادسنس، یک برنامه تبلیغاتی است که به شما امکان می دهد تبلیغات را در وب سایت، وبلاگ یا ویدیوهای YouTube خود نمایش داده و با کلیک بازدیدکنندگان بر روی آنها پول دریافت کرده و کسب درآمد کنید. یعنی اگر رقیب شما برای کلمه کلیدی شما پول بیشتری بپردازد، شما جایگاه بالاتر آن کلمه کلیدی را از دست خواهید داد. با گوگل ادز میتوانید ترافیک وب سایت و بازدید از فروشگاه خود را افزایش دهید و تماسهای تلفنی بیشتری دریافت کنید.
در بخش بعدی ما با انتخاب کردن بخش Type می توانیم. اگر به دنبال یک راه برای دسترسی دوباره به کسانی که در گذشته با سایت یا اپ شما تعامل داشته اند، می گردید پیشنهاد ما به شما ریمارکتینگ است. کلمات کلیدی کلماتی می باشند. بسیاری از کشورهای دنیا به خدمات گوگل ادز دسترسی دارند و اغلب، کلمات کلیدی مهم با تبلیغ به مخاطب نمایش داده میشود. در این مقاله می توانید با آموزش تکنیک های بازاریابی ویدیویی در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید که مطالعه ی آنرا حتما به شما توصیه می کنیم. اگر بودجه بازاریابی مشخصی دارید، ما میتوانیم در تصمیم گیری انتخاب کمپینها و اولویت بندی آنها به شما کمک کنیم تا بتوانید بازدهی سرمایه را به حداکثر برسانید.
به شما و خود گوگل پیشنهاد میکنیم که محصولات و خدماتتان را در سایت به درستی تعریف و تفکیک کنید و تا جایی که ممکن است برای هر نوع محصولاتتان یک صفحه جداگانه داشته باشید و کاربران را دقیقاً به همان صفحه هدایت کنید. از طرف دیگر، ممکن است امتیاز کیفیت تبلیغ شما 2 یا 3 شود. جایگاه تبلیغ با ضرب قیمت پیشنهادی (Bidding) در امتیاز کیفیت تعیین میگردد. دو عاملی که در نتیجه مزایده می تواند نقش موثری داشته باشد،حداکثر هزینه ی پیشنهادی به ازای هر کلیک به تبلیغ دهندگان یا همان maximum bid و امتیاز کیفیت تبلیغات یا Quality Score می باشد. بخش Bid strategy از دو گزینه برخوردار است. برای وب سایت ها یا وبلاگهای جدید، برنامه Google AdSense می تواند یکی از سریع ترین راه های درآمدزایی باشد، به همین دلیل است که بسیار محبوب است.
گاهی هم میتوان روی ارائه پیشنهادات ویژه به کاربران کار کرد تا برای وارد شدن به سایت شما انگیزه پیدا کنند. با کلیک کردن بر روی گزینه Exclude کشور مورد نظر در لیست شما قرار نمی گیرد. اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن، بیشتر صاحبین کسب و کار به فکر بهره مندی از خدمات دیجیتال مارکتینگ هستند.گوگل ادز شاخه ای از دیجیتال مارکتینگ که مسئولیت تبلیغات در گوگل را بر عهده دارد. با توجه به گستردگی و قدرت گوگل ادز، این ابزار باید بخشی از استراتژی پولی شما باشد. برای مقایسه سئو با گوگل ادوردز باید فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بتوانید میان سئو یا گوگل ادز یک ابزار را به عنوان ابزار اصلی تبلیغات و بازاریابی دیجیتال خود انتخاب نمایید. ۳- تبلیغات ضربه گیر (Bumper ads): این فرمت ها تبلیغات کوتاه تا ۶ ثانیه هستند که در ابتدای یک ویدیوی YouTube ظاهر می شوند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.